Szilágyi Ádam
METRI
A Metri egy tudományosan megalapozott, evidence-based platform, amely a tanulói jóllét sokrétű feltérképezését és célzott támogatását tűzi ki célul. Legfőbb célja, hogy a nehézségekkel küzdő diákok „láthatóvá” váljanak, és időben támogatást kaphassanak a közösség felnőtt szereplőitől.
A platform fejlesztését megelőző, kvalitatív és kvantitatív alapozókutatás 2022-ben indult, azzal a céllal, hogy feltárja, milyen feltételek mellett honosítható meg az iskolákban egy jóllét-monitoring rendszer.
A fejlesztés során kiemelt szempont volt a nemzetközi keretrendszerekhez való illeszkedés, a tudományos igényességgel összeállított tesztcsomag alkalmazása, az adatvédelmi és jogszabályi megfelelés biztosítása, valamint a célcsoport életkori sajátosságaihoz és az iskolai környezethez való illeszkedés.
A Metri hat fő dimenzió mentén térképezi fel a tanulók jóllétét: a biológiai és mentális egészség, a tanuláshoz és teljesítményhez való viszony, az időhasználat és közösségimédia-használat, a családi háttér és otthoni környezet, valamint a meghatározó életesemények.
A rendszer egyik legfontosabb innovációja, hogy az eredményeket ítélkezésmentesen, a tanulók igényeihez igazodva, személyre szabott, edukatív visszajelzések formájában jeleníti meg.
A tanulók nemcsak az eredményeik értelmezéséhez kapnak támogatást, hanem további, önismeretet segítő forrásanyagokhoz és támogatási lehetőségekhez is hozzáférhetnek.
Az eredmények alapján működő elemző- és jelzőrendszer különböző kockázati szintekbe sorolja a tanulókat, lehetővé téve a preventív és célzott beavatkozást.
Az eredményeket egy vizuálisan is áttekinthető dashboard teszi láthatóvá, amely átfogó képet nyújt az iskolavezetés és az osztályfőnökök számára az intézményi szintű jóllétről.
Az iskolapszichológusok jogosultság alapján egyéni tanulói adatokhoz is hozzáférhetnek, így segítve a célzott segítségnyújtást.
A rendszer célja az iskolán belüli bizalom megerősítése, és annak biztosítása, hogy egyetlen tanuló se maradjon egyedül a nehézségeivel. Ennek érdekében a tanulók megjelölhetnek egy bizalmas tanárt is, akivel visszajelzéseiket megoszthatják, jelezve, hogy szeretnének segítséget kapni.
Emellett a pedagógusok is jelezhetik aggodalmukat egy-egy tanulóval kapcsolatban a rendszeren keresztül, amely ilyen esetekben közvetlen jelzést küld az iskolapszichológus számára.
A Metri jelenleg is aktív használatban van a Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnáziumban, ahol valós iskolai környezetben segíti a tanulók támogatását és a prevenciós szemlélet erősítését.
A fejlesztőcsapat célja, hogy a közeljövőben további iskolák is csatlakozhassanak a programhoz, és a tanulói jóllét intézményi szintű fejlesztése szélesebb körben is megvalósulhasson.
Kapcsolat: hello@thisismetri.com
Weboldal: thisismetri.com
Copyright © 2025 digitalisgyermekjollet.hu | Powered by EduTech Hungary & EDX Hungary | Minden jog fenntartva.
A családoknak támogatást nyújtunk, hogy a képernyő ne uralja, hanem gazdagítsa a mindennapokat.
A nagyobbaknál fejlesztjük a tudatosságot és az önálló digitális stratégiákat.
A legkisebbeknél a szülőket, családokat, a gyermeket körülvevő szakembereket támogatjuk.