
Mobil nélkül az iskolában
Az iskolai okostelefon-használat korlátozása még egy évvel a bevezetése után is sokszor ellenállást vált ki: a gyerek tiltakozik és kibúvót keres, a szülő aggódik, a pedagógus pedig tart a konfliktusoktól.
Pedig valójában nem büntetésről, hanem lehetőségről van szó: egy mindennapos, iskolaidőben történő digitális detoxról. Ez az időszak – becsengetéstől kicsengetésig – lehet olyan védett tér, ahol a tanulók felszabadulnak az állandó online zaj, folyamatos ingerek alól, és újra megtapasztalhatják a fókuszált figyelem erejét.
- Az okostelefon nélküli iskolai jelenlét nemcsak a jobb tanulmányi eredményeket támogatja, hanem a társas kapcsolatok minőségét is javítja.
- A közösségben töltött idő értékesebb lesz, a figyelem elmélyül, a diákok jobban megértik a tananyagot, és közben fejlődik az önszabályozásuk, a kreativitásuk és az együttműködési készségük.
A digitális csend nem a szabadság korlátozása, hanem annak visszaszerzése: a lehetőség, hogy a diákok megtapasztalják a tudatos jelenlétet, a kimaradás örömét (JOMO), és az okoseszközök fölötti kontrollt.
Ehhez a szemlélethez készítettünk egy könnyen érthető és gyakorlatias anyagot, amely végigvezeti a diákokat azon:
- hogyan lehet túlélni és előnyre fordítani a telefon nélküli iskolai órákat.
- megtartani a fókuszt, jól eltölteni az offline időt
- digitális csendet ne kényszernek, hanem valódi lehetőségnek tekinteni.
Ez az útmutató nemcsak a szabályok betartásában támogat, hanem abban is, hogy a diákok felfedezzék: a telefon nélkül töltött órákból sokkal több nyereségük lehet, mint gondolnák.
Copyright © 2025 digitalisgyermekjollet.hu | Powered by EduTech Hungary & EDX Hungary | Minden jog fenntartva.
A családoknak támogatást nyújtunk, hogy a képernyő ne uralja, hanem gazdagítsa a mindennapokat.
A nagyobbaknál fejlesztjük a tudatosságot és az önálló digitális stratégiákat.
A legkisebbeknél a szülőket, családokat, a gyermeket körülvevő szakembereket támogatjuk.